426 футів у довжину: Китай представив перший у світі комерційний корабель для транспортування CO2

time icon
20.10.2025
619
0
426 футів у довжину: Китай представив перший у світі комерційний корабель для транспортування CO2

 

Проект Longship здатний зберігати 1,5 мільйона тонн CO2 на рік.

 

Китайська суднобудівна компанія Dalian Shipbuilding Industry Co., що входить до складу Китайської державної суднобудівної корпорації, побудувала перший у світі комерційний танкер для перевезення скрапленого вуглекислого газу (CO2).

Судно, яке отримало назву Northern Pioneer, має довжину близько 426 футів (130 метрів) і ширину 69 футів (21,2 метра). Воно здатне перевозити 264 860 кубічних футів (7500 кубічних метрів) скрапленого вуглекислого газу за один рейс.

 

Northern Pioneer використовує технологію скрапленого природного газу (СПГ) як подвійне паливо, відповідаючи високим світовим стандартам енергоефективності. Судно було передано клієнтам норвезької компанії Northern Lights JV у місті Далянь, розташованому в провінції Ляонін на північному сході Китаю.

Перше судно Northern Lights Northern Lights – це спільне підприємство (JV) європейських енергетичних гігантів Shell, Equinor і TotalEnergies. Воно стало першим проєктом, що пропонує комерційне транспортування та зберігання CO2 як послугу.

 

Northern Pioneer є першим у серії з чотирьох суден для транспортування скрапленого CO2 (LCO2), які отримає це спільне підприємство. Судно оснащене руховою системою, що працює на СПГ, а також вітророторною технологією, що, за оцінками компанії, зменшить вуглецевий слід судна приблизно на 34% порівняно з традиційними морськими суднами, що використовують мазут.

Крім того, DSIC будує судно Northern Pathfinder, яке є "сестринським" кораблем для Northern Pioneer. Два додаткові судна для норвезького підприємства виготовляються на верфях Dalian Shipbuilding Offshore Co., Ltd (DSOC).

 

"Ми пишаємося тим, що розробили й побудували перший у світі комерційний корабель для транспортування CO2. Поставка цього судна зміцнює лідерські позиції DSIC у сфері рішень для перевезення вуглекислого газу. Ми продовжимо співпрацю з Northern Lights для досягнення їхніх цілей у сфері уловлювання та зберігання вуглецю (CCS)", – заявив Лінь Цзімін, віцепрезидент DSIC.

 

Судно буде зареєстроване в Норвегії, а його управлінням займеться японська компанія Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. ("K" LINE).

 

"Ми раді досягти важливого рубежу в реалізації проєкту Northern Lights, зробивши перший крок на цьому шляху. Маючи великий досвід і знання в управлінні різними газовими танкерами, група "K" LINE має намір зробити внесок у декарбонізацію Європи через безпечне та надійне транспортування скрапленого CO2", – зазначив Юкікадзу Мьочін, президент і генеральний директор "K" LINE.

 

Більше дізнатися про альтернативний транспорт ви можете із нашого блогу 👉 Блог Eco Volt

Наскільки вам сподобалася стаття?

Залишилися побажання, поділіться своїм відгуком

Тут поки немає відгуків, будьте першим

Найсвіжіше на порталі

Складна сонячна панель: мобільна енергія завжди під рукою
Сонячна енергія Електростанції Кріплення

Складна сонячна панель: мобільна енергія завжди під рукою

Китайський гібрид BYD Seal 05 DM-i 2026: рекордний запас ходу 1 243 милі та висока ефективність
Акумулятори Альтернативний транспорт

Китайський гібрид BYD Seal 05 DM-i 2026: рекордний запас ходу 1 243 милі та висока ефективність

Сонячні промені з орбіти: революція в енергії чи нічний кошмар для науки?
Сонячна енергія Електростанції

Сонячні промені з орбіти: революція в енергії чи нічний кошмар для науки?