Нова батарея Stellantis для електромобілів: висока щільність, швидка зарядка та перевага над Tesla

time icon
28.04.2025
25
0
Нова батарея Stellantis для електромобілів: висока щільність, швидка зарядка та перевага над Tesla

 

Stellantis розробила напівтвердотільний батарею, що перевершила Tesla

 

Один із найбільших автовиробників світу, Stellantis, у співпраці зі стартапом Factorial Energy, успішно розробив та випробував нову напівтвердотільний батарею для електромобілів. Батарея продемонструвала вражаючі характеристики у реальних умовах, підтвердивши відповідність вимогам автомобільної промисловості.

Особливість новинки – використання стабільного гелеподібного матеріалу замість рідкого електроліту, характерного для традиційних літій-іонних акумуляторів. Це дозволяє значно підвищити безпеку та стабільність роботи батареї.

 

Нова напівтвердотільна батарея демонструє рекордну щільність енергії — 375 Втч/кг, що помітно вище за типові показники літій-іонних акумуляторів (200–300 Втч/кг). Це забезпечує електромобілям значно більший запас ходу без збільшення ваги.

Батарея також має вражаючу швидкість зарядки: від 15% до 90% можна зарядити всього за 18 хвилин при кімнатній температурі. При цьому пристрій підтримує високу вихідну потужність з розрядним струмом до чотириразової ємності за годину (так званий показник 4C).


 

Переваги напівтвердотільної технології

 

Робочий температурний діапазон батареї - від -30 ° C до +45 ° C. Хоча це не набагато ширше, ніж у літій-іонних аналогів, напівтвердотільні акумулятори втрачають значно менше ємності на холоді.

Цілком твердофазні акумулятори давно вважаються «святим Граалем» в індустрії електромобілів завдяки обіцянкам збільшеного запасу ходу, швидкої зарядки, зниженню ваги та покращеній безпеці. Проте масова комерціалізація їх поки що залишається проблематичною.

 

Нова розробка Stellantis та Factorial Energy — розумний компроміс між старою та новою технологіями, який дозволяє розраховувати на більш швидке впровадження батарей у серійні автомобілі. Нагадаємо, у 2021 році Stellantis інвестувала у Factorial Energy близько $75 млн.

Батарея вже пройшла успішні випробування на двох моделях автомобілів: Dodge Charger Daytona (випробування продуктивності) та Mercedes-Benz EQS (випробування на дальність та ефективність).

 

Хоча хімічний склад батарей для обох моделей однаковий, він оптимізований по-різному для акцентів на потужність та ефективність. Основою нової батареї став полімерний напівтвердотільний елемент.


 

Економія ваги, але висока вартість

 

Напівтвердільні елементи стабілізують анод батареї - частина, що відповідає за зарядку, - яка традиційно є слабкою ланкою. Ця технологія розглядається як проміжний етап до створення повністю твердотільних батарей (ASSB).

На даний момент виробництво таких батарей у 10–30 разів дорожче за літій-іонні аналоги. Однак при масштабуванні та переході на масове виробництво (особливо при співпраці з великими китайськими компаніями) вартість може значно знизитися.

 

Економія маси обіцяє бути вражаючою: нові батареї дозволять зменшити вагу автомобіля на 500-900 кг. А оскільки на кожен зекономлений фунт ваги можна заощадити близько $5 у собівартості виробництва, загальна економія на один автомобіль може сягати від $2,500 до $10,000.


 

Висновок

 

Розробка Stellantis та Factorial Energy обіцяє вирішити відразу кілька основних проблем електромобілів: збільшити запас ходу, прискорити зарядку, знизити вагу, підвищити безпеку та покращити роботу за низьких температур.

Наскільки вам сподобалася стаття?

Залишилися побажання, поділіться своїм відгуком

Тут поки немає відгуків, будьте першим

Найсвіжіше на порталі

Нова батарея Stellantis для електромобілів: висока щільність, швидка зарядка та перевага над Tesla
Акумулятори Альтернативний транспорт

Нова батарея Stellantis для електромобілів: висока щільність, швидка зарядка та перевага над Tesla

Китайська компанія представила мобільну акумуляторну вантажівку MESS 2000 потужністю 2 МВт для живлення 400 будинків
Акумулятори Альтернативний транспорт

Китайська компанія представила мобільну акумуляторну вантажівку MESS 2000 потужністю 2 МВт для живлення 400 будинків

Ford стверджує, що літій-манганова батарея для електромобілів забезпечить більшу дальність за низької вартості.
Акумулятори Альтернативний транспорт

Ford стверджує, що літій-манганова батарея для електромобілів забезпечить більшу дальність за низької вартості.