Найбільше у світі електричне судно успішно пройшло ходові випробування з батареями масою 275 тонн

time icon
15.12.2025
33
0
Найбільше у світі електричне судно успішно пройшло ходові випробування з батареями масою 275 тонн

 

Австралійська суднобудівна компанія Навіть Тасманія вписала нову сторінку історію морського транспорту. Найбільше у світі судно з повністю електричною силовою установкою Халл 096 — успішно пройшли перші ходові випробування у відкритій воді біля узбережжя Хобарта (Тасманія) 14 грудня 2025 року.

Судно завдовжки 130 метрів спроектовано для перевезення до 2 100 пасажирів і більше 220 автомобілів, Що робить його не тільки найбільшим електричним кораблем у світі, але й одним з найбільш містких пасажирських поромів у своєму класі.

 

100% електрична тяга - світовий прецедент

Під час випробувань Hull 096 уперше у світовій практиці продемонстрував роботу на 100% батарейно-електричної тяги для судна такого розміру. За словами голови Incat Роберта Кліффорда, ця подія стала переломним моментом для всієї галузі суднобудування.

Тасманія, десятиліттями відома як центр алюмінієвого суднобудування, тепер виходить у лідери нового етапу. масштабних, стійких та високопродуктивних електричних суден.

 

Енергосистема рекордної потужності

Серцем судна стала інноваційна система зберігання енергії (ESS) загальною масою 275 американських тонн (250 тонн). Сукупна встановлена ​​ємність батарей перевищує 40 МВт·год, що приблизно в чотири рази більшеніж у будь-яких попередніх морських батарейних установок.

За даними IEEE Spectrum, енергосистема включає:

  • 5 016 літій-іонних батарей

  • 4 батарейні відсіки

  • 12 масивів по 418 модулів кожен

Накопичена енергія використовується для харчування восьми електричних водометних рушіївщо дозволяє судну виконувати 90-хвилинний перехід без заряджання.

Для ефективного відведення тепла застосовується повітряне охолодження, при якому кожен батарейний модуль оснащений окремим вентилятором. На обох кінцях маршруту буде розгорнуто спеціальну зарядну інфраструктуру. повна зарядка займе лише близько 40 хвилин.

 

Інновації для пасажирів та екології

Крім технологічного прориву, Hull 096 вражає і комерційними рішеннями. На борту буде розміщено найбільша торгова зона серед усіх поромів у світіщо виводить пасажирський сервіс на новий рівень.

Проект має ключове значення для клімату. Морська галузь перевозить біля 80% світових вантажів, при цьому відповідає приблизно за 3% глобальних викидів парникових газів. Перехід до повністю електричних судів такого масштабу відкриває реальні перспективи декарбонізації морських перевезень.

 

Маршрут та подальші плани

Судно збудовано для американського оператора Букебус та стане дев'ятим кораблем Incat для цієї компанії. Спочатку проект планувався як LNG-паром під назвою Китай Зоррілла, однак у процесі повністю переорієнтований на електричну тягу.

Після завершення серії випробувань Hull 096 вирушить до Південної Америки, де працюватиме на постійному маршруті через естуарій. Ріо-де-ла-Плата, з'єднуючи Буенос-Айрес (Аргентина) і Колонія-дель-Сакраменто (Уругвай).

Наскільки вам сподобалася стаття?

Залишилися побажання, поділіться своїм відгуком

Тут поки немає відгуків, будьте першим

Найсвіжіше на порталі

Найбільше у світі електричне судно успішно пройшло ходові випробування з батареями масою 275 тонн
Акумулятори Альтернативний транспорт

Найбільше у світі електричне судно успішно пройшло ходові випробування з батареями масою 275 тонн

Електромобілі та V2H: як домашнє енергопостачання знижує витрати та викиди CO₂
Альтернативний транспорт Ультрашвидка зарядка електромобілів

Електромобілі та V2H: як домашнє енергопостачання знижує витрати та викиди CO₂

Притиск для сонячних панелей: навіщо потрібний і як вибрати
Сонячна енергія Електростанції Кріплення

Притиск для сонячних панелей: навіщо потрібний і як вибрати