Китай запускає виробництво твердотільних батарей для електромобілів: запас ходу може подвоїтися
Автомобільний концернГрупа GAC повідомив про запуск першої в Китаї пілотної лінії з випуску великих твердотільних акумуляторів для електромобілів - осередків ємністю 60 А·год і вище. Поки що йдеться лише про тестове виробництво, але сам факт появи такої лінії означає перехід Китаю до раннього етапу промислового впровадження твердотільних технологій, які багато років намагаються освоїти Toyota, а також кілька стартапів із США та Південної Кореї.
Що зараз виробляє GAC
На новій лінії планують випускати невеликі партії батарей, призначених для випробувань. Але головне — обладнання вже здатне виготовляти акумулятори, що відповідають автомобільним стандартам.
Для розуміння масштабу більшість сучасних pouch-елементів в електромобілях мають ємність. 40–50 А·год. Осередки на 60 А·ч - це більші та енергоємні елементи, які дають ряд переваг:
-
вище загальна енергоємність батарейного блоку;
-
потрібна менша кількість осередків;
-
потенційно знижується вартість та маса акумуляторної збірки.
Особливо це важливо для великоформатних батарей, які використовують сучасні електромобілі.
Твердотільні батареї - наступний крок в еволюції
Основна відмінність нових акумуляторів GAC - використання твердого електроліту, хоча традиційні літій-іонні батареї засновані на рідкому.
Твердотільні елементи забезпечують:
-
вищу питому енергію (Енергія на кг або літр);
-
покращену термостійкість та зниження ризику займання;
-
швидку зарядку;
-
працездатність при значно підвищених температурах (за заявою GAC - до 300–400 °C стабільності).
Компанія стверджує, що її нові елементи майже удвічі перевищують за енергоємністю існуючі аналоги. Якщо це підтвердиться, електромобіль із запасом ходу 500 км зможе проїжджати вже до 1000 км без збільшення розміру батарейного блоку.
Ключовий технологічний результат - висока майданність
Одним із найважливіших досягнень GAC стало досягнення «майданної ємності» на рівні 7,7 мА·ч/см². Для порівняння: лінії, що працюють за традиційною «рідкою» технологією, зазвичай забезпечують максимум близько 5 мА·ч/см².
Чому так важливо?
Майданна ємність визначає, наскільки товстим можна робити електрод, щоб збільшити енергоємність, не стикаючись з тріщинами, розшаруванням та іншими дефектами на виробництві. Саме це є найскладнішим аспектом створення твердотільних акумуляторів.
Якщо GAC дійсно змогла досягти таких параметрів на пілотній лінії, це означає:
-
стабільний інтерфейс жорсткого електроліту;
-
працездатність сухих методів нанесення електродів;
-
можливість масштабування виробництва у майбутньому.
Саме ці технологічні бар'єри роками стримували масовий випуск твердотільних батарей у всьому світі.
Коли з'являться перші електромобілі на таких батареях
GAC планує почати випробування акумуляторів у складі автомобілів 2026 року.
Масовий випуск компанія хоче запустити у період 2027–2030 роки, але ці терміни залежатимуть від:
-
реакції ринку;
-
темпів здешевлення твердотільних електролітів;
-
Можливості побудувати стабільну ланцюжок поставок матеріалів.
Тим не менш, запуск пілотної лінії вже багато про що говорить: Китай переходить від лабораторних розробок до реальних виробничих можливостей у сфері твердотільних акумуляторів. GAC стає однією з небагатьох компаній у світі, здатних випускати великоформатні (60+ А·год) твердотільні осередки.
Це зміцнює позицію Китаю у глобальній гонці та посилює конкуренцію з Японією, Південною Кореєю та США у галузі акумуляторних технологій майбутнього.
Залишилися побажання, поділіться своїм відгуком
Тут поки немає відгуків, будьте першим
Статті на тему
"Альтернативний транспорт"
Дякуємо за відгук
Найсвіжіше на порталі