CATL прогнозує появу океанських електричних вантажних суден вже за три роки
Китайська компанія КАТЛ, Світовий лідер у виробництві літій-іонних акумуляторів, заявила про плани виходу на ринок океанських електричних вантажних суден протягом найближчих трьох років. На думку керівництва, декарбонізація судноплавства стане одним із найперспективніших напрямків світової енергетики з оборотом у трильйони доларів.
Незважаючи на скептицизм низки експертів, електрифікація морського транспорту поступово перестає бути теоретичною концепцією. При тому що морська логістика сьогодні формує близько 3% глобальних викидів CO₂, перехід до більш екологічним технологіям стає стратегічним завданням для галузі.
Електричні судна - новий етап розвитку судноплавства
На галузевій виставці Marintec у Шанхаї глава суднобудівного підрозділу CATL Су Іі повідомив, що компанія очікує на появу перших трансоceanічних електричних суден вже в середньостроковій перспективі. За його словами, ринок морської електрифікації здатний розширити бізнес CATL далеко за межі наземного транспорту.
Сьогодні акумулятори CATL використовуються приблизно в 40% всіх електромобілів у світі. У морському сегменті компанія вже реалізувала великі проекти, включаючи електроживлення круїзного судна Три ущелини річки Янцзи 1, оснащеного більш ніж 10 000 акумуляторних осередків - на момент запуску це була найбільша судна система зберігання енергії у світі.
«Трильйонна» економіка декарбонізації
CATL розглядає судноплавство як логічне продовження своєї стратегії зростання. Компанія планує розгорнути:
-
мережа берегових зарядних станцій,
-
бортові системи керування енергією,
-
хмарну платформу моніторингу та безпеки.
Все це поєднується в концепцію «корабель–берег–хмара»що передбачає повний цикл електрифікації - від акумуляторів до цифрового контролю експлуатації суден.
"Декарбонізація судноплавства - це наступний гарантований трильйонний ринок", - підкреслив Су Ії, виступаючи на Marintec.
Контейнерні батареї та гібридні рішення
Для річкових та прибережних вантажних суден CATL вже пропонує контейнерні акумуляторні модулі із можливістю швидкої заміни. Такий підхід дозволяє уникнути тривалих простоїв на зарядку та підвищує операційну ефективність.
Однак для океанських маршрутів завдання значно складніше. Морське середовище відрізняється високою вологістю та солоністю, судна вимагають великої потужності, а дальні рейси висувають жорсткі вимоги до енергоємності.
За оцінками фахівців, на першому етапі далекомагістральні судна, ймовірно, будуть використовувати гібридні силові установки, поєднуючи електричні та традиційні паливні системи. Проте в CATL впевнені, що розвиток легших і ємніших акумуляторів найближчими роками зробить повністю електричні океанські рейси реальністю.
Залишилися побажання, поділіться своїм відгуком
Тут поки немає відгуків, будьте першим
Статті на тему
"Альтернативний транспорт"
Дякуємо за відгук
Найсвіжіше на порталі